Translate

19. september 2009

Kjøpte litt på markedet


Nå holdes konserten. I mens passer jeg Amber. Det var kjempekoselig å bade henne. Hun elsker det! Vi er heldige som havnet her i helgen for det er et stort marked her. Jeg forklarer husflidfolka at jeg trenger varmt tøy pga hvor jeg bor og viser de kartet i den flotte brosjyren på russisk jeg fikk med meg fra Svalbard Museum. Det virker som om de kjenner godt til Spitsbergen og jeg tror de også kjenner til Barentsburg. Det er noe positivt kan det se ut som. Noen selgere sier svært lite mens andre snakker russisk til oss i håp at vi skjønner noe. Skal tilbake til markedet og kjøpe julegaver og noen sameliknende skaller men dette er som en håndsydd støvlett. Flotte skinnjakker og pelskåper og masse sko, særlig høyhælte sko. Hvet ikke hva kåpene er lagd av men håper det er av ikkeburdyr. Flyr i mrg ettermiddag tilbake til St.Petersburg. Håper folk oppdager konserten! Nå er det blitt ni på kvelden.

Ingen kommentarer: