Translate

6. september 2011

He he farlig bratt vei til pasienthotellet


Ikke bare at det er farlig å være pasient men oxo farlig å fra herifra ;). Som Svalbardborer er det komplisert å ta Mammografi fordi slike tilbud finnes ikke her. Man får innkalling fra  Kreftregistseret som blir sendt til Svalbardadressen der innkallingen blir til samme by/fylke som folkebokført adresse. Jeg f.eks. fikk time til Fredrikstad Sentralsykehus siden jeg er folkebokført i Moss. Jeg skal ikke til Moss før langt ut i neste år.  Tromsø har plikt til å hjelpe til med slikt og så sender de bildet på en CD til Fredrikstad i mitt tilfelle. Jeg ønsket dermet å få gjort det i Tromsø. Mammografiavd hos UNN i Tromsø fant meg ikke i deres register. Når de ikke har liggende data hos meg i registeret sitt, kan mammografimaskinen ikke fungere. (Helt sant, før gikk det, nemlig) Til slutt etter telefoner mellom Kreftregisteret og UNN i Tromsø og legen hos Longyearbyen Sykehus kom Kreftregisteret frem til at de måtte melde flytting til en fiktiv adresse Tromsø. Etter rønktingen skal jeg så få Kreftregisteret til å melde flytting tilbake til Longyearbyen for å få resultatet og for å få ny innkalling senere. 

Ingen kommentarer: